Καθιστική ζωή & κίνδυνοι για την υγεία

Η καθιστική ζωή γίνεται ένα σημαντικό ζήτημα δημόσιας υγείας σε πολλές χώρες. Έρευνα δείχνει ότι μόνο το 21% των ενηλίκων πληρούν τις κατευθυντήριες γραμμές σωματικής δραστηριότητας, ενώ λιγότερο από το 5% εκτελούν 30 λεπτά σωματικής δραστηριότητας την ημέρα.

Τι είναι ο ανενεργός τρόπος ζωής;

Πολλές ώρες καθιστικής ζωής ή ξαπλώματος, με λίγη ή καθόλου άσκηση.

Πολλές από τις δουλειές μας έχουν γίνει πιο καθιστικές, με πολλές μέρες και ώρες να καθόμαστε σε ένα γραφείο. Και ο τρόπος με τον οποίο οι περισσότεροι από εμάς μετακινούμαστε περιλαμβάνει το κάθισμα – σε αυτοκίνητα, σε λεωφορεία και σε τρένα.

Ακόμα και κατά τη διάρκεια του ελεύθερου χρόνου μας, συχνά καθόμαστε ενώ χρησιμοποιούμε υπολογιστή ή άλλη συσκευή, παρακολουθούμε τηλεόραση ή παίζουμε βιντεοπαιχνίδια.

 

 

Ποιοι είναι οι κίνδυνοι για την υγεία από έναν ανενεργό τρόπο ζωής;

  • Χάσιμο μυϊκής δύναμης και αντοχής
  • Αποδυνάμωση οστών – οστεοπόρωση
  • Παχυσαρκία
  • Καρδιακές παθήσεις, συμπεριλαμβανομένης της στεφανιαίας νόσου και της καρδιακής προσβολής
  • Υψηλή αρτηριακή πίεση
  • Υψηλή χοληστερόλη
  • Εγκεφαλικό
  • Μεταβολικό σύνδρομο
  • Διαβήτης τύπου 2
  • Ορισμένοι καρκίνοι, συμπεριλαμβανομένων των καρκίνων του παχέος εντέρου, του μαστού και της μήτρας
  • Αυξημένα συναισθήματα κατάθλιψης και άγχους

Τι μπορείτε να κάνετε για να βάλετε την κίνηση στην ζωή σας;

  • Να στέκεστε αντί να κάθεστε στα μέσα μαζικής μεταφοράς
  • Περπατήστε για να πάτε στη δουλειά
  • Βάλτε υπενθυμίσεις ώστε να σηκώνεστε όρθιοι κάθε 30 λεπτά όταν εργάζεστε σε γραφείο
  • Ασκηθείτε στο σπίτι με βίντεο προπόνησης. Θα βρείτε μερικά εδώ https://make-the-step.thinkific.com/ και εδώ https://bit.ly/3MvRgyp
  • Ξοδέψτε περισσότερο χρόνο κάνοντας δουλειές στο σπίτι ή γύρω από αυτό, πχ κηπουρική
  • Μιλήστε στο τηλέφωνο και περπατήστε ταυτόχρονα
  • Αφιερώστε λίγο χρόνο για να είστε ενεργοί αντί να παρακολουθείτε τηλεόραση ή να παίζετε βιντεοπαιχνίδια
  • Να σηκώνεστε και να περπατάτε κατά τη διάρκεια τηλεοπτικών διαφημίσεων ή για να αλλάξετε κανάλι
  • Πάρτε τις σκάλες αντί να χρησιμοποιήσετε το ασανσέρ

Συμπέρασμα

Πολλοί άνθρωποι δεν πληρούν τις ελάχιστες οδηγίες σωματικής δραστηριότητας και κινδυνεύουν να αναπτύξουν προβλήματα υγείας που οφείλονται στον πολύ χρόνο καθιστικής ζωής.

Οι άνθρωποι μπορούν να μειώσουν τους κινδύνους ενός καθιστικού τρόπου ζωής αυξάνοντας την ποσότητα της σωματικής δραστηριότητας που κάνουν και χρησιμοποιώντας τις παραπάνω τεχνικές για να μειώσουν το χρόνο που περνούν κάνοντας  καθιστική ζωή.

Κάνε κάτι, σήμερα κιόλας…

Leave a Comment